طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا


 
کانادا در قاره آمریکای شمالی واقع شده و دومین کشور بزرگ و یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می آید. تحصیل در کانادا به دلیل وجود دانشگاه های برتر در این کشور و سطح علمی بالا در کانادا بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. نظام و سیستم آموزشی کانادا به صورت ایالتی و استانی می باشد و ممکن است در هر ایالت و استان کمی متفاوت باشد ولی استانداردهای آموزش به دلیل اینکه زیر نظر دولت فدرال است یکسان می باشد. تحصیل در کانادا همانند ایران و بسیاری از کشور های دیگر شامل آموزش در مراکز دولتی و مراکز خصوصی است و زبان تحصیل در کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی که زبان های رسمی کانادا هستند، ارائه می گردد. قدیمی ترین دانشگاه در کشور کانادا دانشگاه لووال و برترین دانشگاه آن دانشگاه تورنتو است. بهترین دانشگاه های کانادا جهت تحصیل در کانادا در استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک قرار دارند و جز این سه دانشگاه یعنی دانشگاهتورنتو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا جزو 50 دانشگاه برتر در جهان شناخته شده اند. کانادا در رتبه بندی جهانی برترین سیستم های آموزشی و تحصیلی در جهان نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این کانادا از نظر کیفیت زندگی نیز جزو ده کشور برتر جهان محسوب می شود. این مقاله برای متقاضیان تحصیل در کانادا تدوین گردیده است.

 

شرایط تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا شامل مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه است و برای اخذ مدرک دیپلم باید 12 سال تحصیلی گذرانده شود. سال تحصیلی نیز از ماه سپتامبر یا مهر ماه آغاز شده و در ماه ژوئن یا خرداد ماه پایان می یابد. همان طور که پیش تر گفته شد تحصیل در کانادا به دو صورت دولتی و خصوصی ارائه می گردد. برای تحصیل در کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت است. متقاضی تحصیل در کانادا باید در یکی از مدارس یا دانشگاه های کانادا پذیرش شود. گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی مالی برای تحصیل در کانادا نیز از شرایط مهم تحصیل در کانادا است که میزان آن بطور میانگین 15 هزار دلار کانادا می باشد. تحصیل در کانادا برای متقاضیان زیر 18 سال به دو صورت امکانپذیر است: یا باید همراه با والدین یا سرپرست قانونی خود به کانادا سفر کند و یا یک سرپرست با اقامت دائم کانادا داشته باشد. برای متقاضیان تحصیل در کانادا که 18 سال به بالا هستند همراهی خانواده یا داشتن سرپرست اختیاری است.

 

تحصیل در کانادا در مقطع ابتدایی
تحصیل در کانادا در مقطع ابتدایی از سن 6 تا 14 سالگی است که قبل از آن دوره پیش دبستانی که اختیاری می باشد را می گذرانند. از شرایط مهم برای پذیرش در مدارس ابتدایی کانادا داشتن حداقل 4 سال سن، داشتن سرپرست که بتواند توانایی مالی متقاضی برای تحصیل در کانادا را اثبات نماید، داشتنویزای دانش آموزی کانادا و همچنین مهارت در زبان انگلیسی است. امتحانی برای سنجش میزان آشنایی دانش آموز با زبان انگلیسی برای تحصیل در کاناداانجام می گیرد که با توجه به نتیجه آن در صورت نیاز به تقویت زبان انگلیسی ابتدا به کلاس های زبان انگلیسی فرستاده می شود و سپس در مقطع پیش دبستانی یا ابتدایی پذیرش خواهد شد.

 

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان
دانش آموز پس از اتمام مقطع ابتدایی وارد مقطع دوره دبیرستان که از سن 14 تا 18 سالگی است می شود. هر سال تحصیلی در کانادا دو ترم تحصیلی است و دانش آموز باید در هر ترم تحصیلی 4 واحد یا در هر سال تحصیلی 8 واحد را با موفقیت پشت سر بگذارد. متقاضیان تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان ابتدا ارزیابی تحصیلی شده و توسط آزمون سطح علمی آنها مشخص می شود و بر اساس آن در مقطع تعیین شده مشغول به تحصیل خواهند شد. برای تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان آزمون مهارت زبان انگلیسی انجام نمی شود ولی در صورتی که متقاضی تحصیل در کانادا مهارت کافی در زبان انگلیسی نداشته باشد باید در کنار دروس تحصیلی اصلی در کلاس های زبان نیز شرکت کند و مهارت زبان خود را بهبود بخشد.

 

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم
پس از اتمام دوره ی دبیرستان و پیش دانشگاهی در کانادا به فرد مدرک دیپلم اعطا شده و می تواند برای تحصیل در کالج یا دانشگاه های کانادا درخواست دهد. متقاضی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم چه دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را در کانادا گذرانده باشد و چه در کشور خودش ، معدل و ریز نمرات دوره دبیرستان برای پذیرش در کالج یا دانشگاه های کانادا بسیار حائز اهمیت است. داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه (مانند نمره 6 آزمون آیلتس یا نمره 6 آزمون TEF) نیز جهت تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم بسیار مهم است.

 

شرایط پذیرش از دانشگاه های کانادا برای تحصیل در کانادا
ممکن است تحصیل در کانادا و شرایط پذیرش در هر کدام از دانشگاه های کانادا با دیگری متفاوت باشد و هر دانشگاه قوانین و مقررات مخصوص به خود را مانند آزمون ورودی یا شرط معدل برای اخذ دانشجو در نظر بگیرد. در هر صورت داشتن ریز نمرات و معدل بالای دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی در اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا بسیار حائز اهمیت است. دانشجویان حتما می بایست مدارک تحصیلی قبل از درخواست خود را همراه با مدرک مهارت در زبان انگلیسی (که هر دانشگاه یا کالج آن را تعیین می کند) ارائه کنند. به طور کلی مدرک زبان آیلتس با نمره 6 و بالاتر برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ها مطلوب است. برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در کانادا با موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر تماس بگیرید.

 

تحصیل در کالج کانادایی
رشته های فنی، مهندسی، کاربردی و هنری در کالج های کانادا ارئه می گردد و متقاضیان تحصیل در کانادا در این رشته ها می توانند از این کالج ها پذیرش بگیرند. داشتن مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در کالج های کانادا الزامی است و در صورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی ابتدا باید دروه های یادگیری زبان انگلیسی در کالج گذرانده شود. لازم به ذکر است پذیرش در کالج های کانادا کمی مشکل است.

 

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی
متقاضی برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک دیپلم دارد. معدل مدرک دیپلم باید حداقل 14 و در برخی رشته ها حداقل 15 باشد. مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 یا بالاتر نیز از دیگر شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی است. اگر متقاضی مدرک زبان انگلیسی نداشته باشد باید قبل از ورود به دانشگاه دورههای آموزش زبان انگلیسی را بگذراند. طول دوره تحصیل در کانادا معمولا 3 تا 4 سال به طول می انجامد و زبان تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

 

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد
متقاضی تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک کارشناسی با حداقل معدل 14 داشته باشد. داشتن مدرک زبان انگلیسی تاقل یا آیلتس برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد الزامی است و در صورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی روند پذیرش در دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد با مشکل مواجه خواهد شد. طول دوره تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد حدودا دو سال است که به کارآموزی و پروژه می گذرد. زبان تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است اما برخی دانشگاه های کبک دوره های تحصیلی به زبان فرانسوی نیز برگزار می کند.

 

تحصیل در کانادا در مقطع دکترا
تحصیل در کانادا در مقطع دکترا نیازمند مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالای 13 و همچنین یکی از مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی می باشد. ارائه یک پروپوزال پژوهشی که متقاضی قصد دارد در دوره دکترا روی آن کار کند از دیگر شرایط اخذ پذیرش تحصیل در کانادا در مقطع دکترا است. طولب دوره تحصیل در کانادا در مقطع کانادا بین 4 تا 6 سال است که دانشجو در مدت تحصیل در کانادا در مقطع دکترا بیشتر به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی می پردازد.

 

بورسیه تحصیلی کانادا جهت تحصیل در کانادا
اخذ بورسیه تحصیلی کانادا برای مقاطع پایین تر از دکترا کمی دشوار است ولی بورسیه تحصیلی کانادا برای مقطع دکترا راحت تر اخذ می گردد. تحصیل در کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا سه نوع است: اسکالرشیپ یا فلوشیپ، گرنت و بورساری. بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ کانادا به دانشجویان با معدل، نمرات، رتبه و صلاحیت های علمی بالا تعلق می گیرد. بورسیه های تحصیلی گرنت و بورسای مخصوص دانشجویان بین المللی است و به دانشجویانی که نیاز مالی داشته باشند اعطا می گردد و نمرات آنها مهم نیست.

 

تحصیل رایگان در کانادا
تحصیل رایگان در کانادا توسط بورسیه تحصیلی کانادا که در بخش قبل توضیح داده شد امکانپذیر است. بورسیه تحصیلی کانادا به متقاضیان مقطع دکترا که نمرات عالی دارند و همچنین متقاضیان تحصیل در کانادا که محدودیت مالی دارند اعطا می گردد. توسط بورسیه تحصیلی کانادا می توان از تحصیل رایگان در کانادا برخوردار شد.

 

تحصیل در کانادا در رشته پزشکی و دندانپزشکی
داشتن مدرک کارشناسی و مدرک زبان انگلیسی آیلتس از الزامات تحصیل در کانادا در رشته پزشکی و دندانپزشکی است. تحصیل در کانادا در رشته پزشکی و دندانپزشکی توسط آزمون ورودی امکانپذیر می باشد که این آزمون برای تحصیل در کانادا در رشته پزشکی MCAT و برای تحصیل در کانادا در رشته دندانپزشکی DAT نام دارد. طول دوره تحصیل در کانادا در رشته پزشکی و دندانپزشکی از 3 تا 5 سال متغیر است.

 

هزینه تحصیل در کانادا
هزینه تحصیل در کانادا نسبت به بسیاری از کشورها از جمله آمریکا ، استرالیا و انگلستان مناسب تر است. هزینه تحصیل در کانادا و در مدارس دولتی آن بین 10000 تا 15000 دلار در سال و در مدارس خصوصی حدودا دو یا سه برابر است. هزینه تحصیل در کانادا در مدارس شبانه روزی حدودا سالیانه 30000 دلار می باشد. به طور متوسط هزینه تحصیل در کانادا درمقطع کارشناسی 12000 تا 20000 دلار، درمقطع کارشناسی ارشد 12000 دلار تا 18000 دلار و در مقطع دکترا حداقل 20000 پیش بینی شده است. هزینه های نام برده شده هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه است و هزینه زندگی در کانادا شامل خورد و خوراک و مسکن و رفت و آمد حدودا ماهیانه 1000 تا 1200 دلار می باشد.

 

زبان تحصیل در کانادا
زبان تحصیل در کانادا در ایالت های فدرال این کشور به زبان انگلیسی است و در ایالت های کبک به زبان فرانسوی می باشد. بنابراین برای تحصیل در ایالت های فدرال کانادا مدرک زبان انگلیسی و برای تحصیل در ایالت های کبک کانادا مدرک زبان فرانسوی نیاز است. البته جالب است بدانید که تعدادی از دانشگاه های این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند اما بقیه استانداردهای پذیرش دانشجوی خارجی باید رعایت شود. از آنجا که این کشور یک کشور دو زبانه محسوب می شود پس می توان با داشتن مدرک زبان های فرانسه یا انگلیسی در آن اقدام به ادامه تحصیل کرد.

 

 

 

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا
اخذ ویزای تحصیل در کانادا با ارائه مدارک زیر امکانپذیر خواهد بود:

- عکس

- پاسپورت

- نامه پذیرش دانشگاه

- رسید پرداخت شهریه

- گواهی تمکن مالی

- مدارک تحصیلی و ریز نمرات

- گزارش پزشکی

- مدرک زبان

- ویزای تحصیلی کانادا

لازم به ذکر است تمامی مدارک جهت تحصیل در آلمان باید به زبان رسمی کشور کانادا جهت پذیرش از دانشگاه ترجمه شوند.

 

دانشگاه های معتبر کانادا برای تحصیل در کانادا
در بخش زیر اسامی تعدادی از دانشگاه های برتر کانادا را مشاهده می نمایید.

University of Alberta
University of Calgary
University of Ottawa
University of Toronto
University of waterloo
University of western Ontario
Mc gill university
Mc master university
university of montreal
Queens university of kingston
Capilano University
 

ویزای تحصیلی کانادا جهت تحصیل در کانادا
در صورتی که تحصیل در کانادا بیش از 6 ماه طول بکشد باید برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید مدارک نام برده شده که مهم ترین آن نامه پذیرش از دانشگاه است را به سفارت تحویل داده و منتظر اخذ ویزای خود بمانید. درخواست ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین انجام شده و معمولا 4 تا 6 ماه طول می کشد.

مزایای تحصیل در کانادا
برخی از مزایای چشمگیر تحصیل در کانادا عبارت اند از:
- بهره مندی از یکی از با کیفیت ترین نظام های آموزشی در جهان
- استفاده از انواع روش های پرداخت شهریه که دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهد
- مزایای بلند مدت تحصیل در کانادا که شامل ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته و بازار کار مناسب پس از تحصیل می شود
- شانس بالای گرفتن اقامت دائم کانادا
- تجربه زندگی در محیط چندفرهنگی و فرصت آشنایی با افراد از فرهنگ ها و اقوام مختلف جهان
- کانادا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تحقیقات علمی است و این کشور فرصت های بیشماری را در این زمینه در اختیار افراد محصل در کانادا قرار می دهد.

 

کار حین تحصیل در کانادا
متقاضی درحین تحصیل در کانادا می تواند به منظور کاهش هزینه ها مشغول به کار شده و حقوق به دست آورد. کار حین تحصیل در کانادا هم در دانشگاه و هم در خارج از دانشگاه امکانپذیر است. دانشجو حین تحصیل در کانادا به طور متوسط اجازه ی کار به مدت 20 ساعت در هفته را خواهد داشت که این میزان بسته به مقطع تحصیلی افراد متفاوت می باشد.

 

اقامت پس از تحصیل در کانادا
اجازه اقامت پس از تحصیل در کانادا به مدت 8 ماه تا 3 سال برای دانشجو صادر می گردد که در این مدت باید برای اخذ اقامت دائم کانادا شرایطی را مهیا کند. مهم ترین شرط برای اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا تسلط به یکی از زبان های رسمی کانادا که انگلیسی و فرانسوی است می باشد. پس از آن باید به دنبال کار مناسب بگردید، به این منظور بایستی سرمایه و دانش کافی داشته باشید. پس از اشتغال به کار نیز باید مالیات خود را تمام و کمال پرداخت کرده باشید. با داشتن این شرایط موفق به اخذ اقامت دائم کانادا پس از فارغ التحصیلی خواهید شد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۹:۱۱ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)