طراحي سايت طراحي سايت .

طراحي سايت

سيلر چيست

سيلر چيست؟
 

 

بدون شك همه ي ما از دوران كودكي خود به رنگ آميزي علاقه داشته ايم. به طوري كه پدر و مادرمان كتاب هاي رنگ آميزي براي ما تهيه مي كردند. حتي ديوار هاي منزل و يا هر سطح ديگري را كه مي ديدم رنگ مي كرديم. اما اكنون كه بزرگ تر شده ايم، با حرفه هاي مختلفي آشنا شديم كه رنگ كردن در آن ها حرف اول را مي زند. مثلا نقاشي روي بوم، نقاشي روي ديوار، نقاشي ساختمان، نقاشي چوب، رزين كاري و ... . در بسياري از اين كار ها سيلر بسيار كاربرد دارد. اما سيلر چيست؟ در اين مقاله از وبسايت شركت پارتاكنا رزين همراه باشيد تا با اين ماده ي پر كاربرد آشنا شويم.

 

 

 

معرفي سيلر
سيلر ماده اي است كه به عنوان يك پرايمر رنگ از آن استفاده مي شود. در واقع بتونه اي مايع و بي رنگ است كه با چشم غير مسلح قابل ديده شدن نيست. مواد اوليه اي كه براي ساخت آن استفاده مي شود شامل مواد شيميايي زير هستند:

زينك استئارات روي
رزين سويدا ويل سؤيا
رزين نيترو سلولز (لاك نيترو سلولز)
حلال وايلن بوتيل استات
اولين ماده يعني زينك استئارات روي گران قيمت است و به همين دليل نيز برخي از شركت هاي به جاي آن از كربنات كلسيم استفاده مي كنند. كربنات كلسيم ماده ي ضعيفي است و موجب ايجاد شكستگي و پوسيدگي محصول بعد از مدت كوتاهي مي شود. اين ماده در بسته بندي هايي 1، 4 و 20 كيلويي در بازار موجود مي باشد.

 

كاربرد سيلر چيست؟
اكنون كه با سيلر و مواد تشكيل دهنده ي آن آشنا شديم، سوال پيش مي آيد كه كاربرد آن چيست؟ همانطور كه در ابتداي مقاله اشاره كرديم، سيلر در رنگ آميزي انواع سطوح كاربرد دارد. البته منظور اين نيست كه با آن مي توان سطوح را رنگ كرد. بلكه به اين معني است كه پيش از رنگ آميزي سطوح از آن استفاده مي شود. در واقع سيلر به عنوان لايه آستر عمل مي كند. ابتدا سطح مورد نظر و درز ها و سوراخ هاي آن را با استفاده از سيلر پر كرده و سپس به رنگ آميزي آن اقدام مي كنند.

استفاده از سيلر قبل از رنگ كاري باعث مي شود كه درز ها كاملا گرفته شود، رنگ يكدست و تميز انجام شود و رنگ بهتر به سطوح بچسبد. سيلر را بايد به همراه تينر مورد استفاده قرار داد. در واقع تينر حلال آن است. معمولا براي رنگ آميزي سطوح گچي، بتني، آجري، فلزي، چوبي و ... مي توان از سيلر استفاده كرد.

 

نحوه استفاده از سيلر
براي استفاده از سيلر به كاردك، قلم مو، غلتك و پيستوله نياز داريد. اما قبل از آن بايد اقداماتي را انجام دهيد و سطح مورد نظر را براي سيلر زدن آماده كنيد.

معمولا سيلر را به شكل زير مورد استفاده قرار مي دهند:

24 ساعت قبل از سيلر زدن سطح مورد نظر را از هر گونه آلودگي كاملا تميز نماييد.
سوراخ هاي موجود روي سطح را 2 ساعت قبل از شروع سيلر زدن پر كنيد.
به آرامي سطح را سمباده بكشيد تا يكدست شود.
بعد از سمباده كشي، با يك دستمال نم دار سطح را تميز كنيد.
سيلر را با تينر مورد نظرتان مخلوط نموده و با غلتك، قلم مو و پيستوله روي سطح بزنيد.
صبر كنيد تا سيلر كاملا خشك شود و سپس دوباره آن را سمباده بكشيد.
اكنون سطح مورد نظر آماده شده و مي توانيد رنگ آميزي را شروع كنيد.

شركت پليمر رزين

محصولات ما : خريد هاردنر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۷:۴۰ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)