طراحي سايت طراحي سايت .

طراحي سايت

شرايط تحصيل در تركيه بدون كنكور

شرايط تحصيل در تركيه بدون كنكور

 

همان طور كه در مقاله هاي پيشين اشاره كرديم امروزه تحصيل در تركيه طرفداران بسياري پيدا كرده است. بسياري از دانشجويان كه قصد ادامه تحصيل در تركيه را دارند در پي اطلاع از شرايط تحصيل در تركيه بدون كنكور هستند. شرايط تحصيل در تركيه بدون كنكور براي تحصيل در تركيه در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا نيازي به شركت در كنكور و آزمون ورودي نيست و دانشگاه هاي تركيه در اين مقاطع هر كدام آزمون ورودي مخصوص به خود را براي متقاضيان تحصيل در آن دانشگاه دارد. دانشگاه هاي تركيه دو بار در سال رشته هاي مورد نظر براي پذيرش دانشجو و همچنين ظرفيت پذيرش را اعلام مي كنند و متقاضيان تحصيل در تركيه بايستي در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام كرده و در آزمون ورودي آن دانشگاه شركت كند.

  

 

 

دانشگاه هاي بدون كنكور در تركيه
در بررسي شرايط تحصيل در تركيه بدون كنكور دريافتيم كه تعدادي دانشگاه خصوصي در تركيه وجود دارد كه تحصيل در آن ها نيازي به شركت در آزمون ورودي ندارد و در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا نيز پذيرش دارند. در اين دانشگاه ها ملاك پذيرش دانشجو ريز نمرات و معدل مدرك قبلي متقاضي مي باشد. اسامي دانشگاه هاي بدون كنكور در تركيه عبارتند از:

- دانشگاه ييلديريم بايزيد آنكارا

- دانشگاه قيريق قلعه

- دانشگاه هيتيت

- دانشگاه ارزينجان

- دانشگاه كارابوك

- دانشگاه كاستامونو

- دانشگاه رجب طيب اردوغان

- دانشگاه آبانت عزت بايسال

- دانشگاه ارجيس

 

شرايط تحصيل پزشكي در تركيه بدون كنكور
شرايط تحصيل در تركيه بدون كنكور در رشته پزشكي فقط در دانشگاه هاي خصوصي تركيه قابل بررسي است؛ چرا كه تحصيل در تركيه در رشته پزشكي در دانشگاه هاي دولتي نياز به قبولي در آزمون مربوطه كه آزمون هاي YOS و SAT هستند دارد. ولي در دانشگاه هاي خصوصي امكان تحصيل پزشكي در تركيه بدون كنكور و بر اساس ريزنمرات و معدل دبرسيتان و پيش دانشگاهي وجود دارد.

 

شرايط تحصيل دندانپزشكي در تركيه بدون كنكور
شرايط تحصيل در تركيه بدون كنكور در رشته ي دندانپزشكي نيز مانند شرايط تحصيل در تركيه بدون كنكور در رشته پزشكي مي باشد و فقط دانشگاه هاي خصوصي پذيرش دانشجو بدون كنكور دارند.

 

هزينه تحصيل در تركيه بدون كنكور

با توجه به اينكه شرايط تحصيل در تركيه بدون كنكور فقط در دانشگاه هاي خصوصي تركيه امكانپذير مي باشد، بديهي است كه هزينه تحصيل در دانشگاه هاي خصوصي تركيه نيز نسبت به دانشگاه هاي دولتي بيشتر است. هزينه تحصيل در تركيه در دانشگاه هاي خصوصي تقريبا ساليانه از 10000 تا 25000 با توجه به دانشگاه، مقطع و رشته تحصيلي متغير است.

 

تاييديه وزارت بهداشت بر مدرك دانشجويان پزشكي و دندان پزشكي
ليست دانشگاه هاي پزشكي و دندان پزشكي سالانه توسط وزارت بهداشت ايران تاييد و در سايت به روز رساني مي شود. دانشجوياني كه قصد بازگشت به ايران را دارند، بايد ليست اسامي دانشگاه هايي كه توسط وزارت بهداشت اعلام مي شود را چك كنند و طبق اين ليست دانشگاه، شهر و رشته ي مورد نظرشان را انتخاب كنند. اما متقاضياني كه قصد بازگشت به كشور ايران ندارند، مي توانند بدون در نظر گرفتن اين ليست، دانشگاه، شهر و رشته مورد علاقه خود را انتخاب كرده و در يكي از رشته هاي پزشكي، دندان پزشكي و داروسازي به ادامه تحصيل مشغول شوند. 

 

ليست دانشگاه هاي مورد تاييد وزارت بهداشت ايران
دانشگاه هاي دولتي:

دانشگاه استانبول
دانشگاه آتاتورك
دانشگاه آنكارا
دانشگاه اژه
دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه هاي خصوصي:

دانشگاه كوچ
 

 

 

 

سفارت تركيه در ايران:

آدرس : تهران، خيابان فردوسي، چهارراه استانبول

تلفن : اطلاعات  33111202-021    -    ويزا  33118997-021    و    35951100-021

فكس : 33117928-021

 

 منبع : موسسه حقوقي مهاجرتي آينده سازان مهر www.asmehr.ir

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۰:۵۲ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)