طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

نکاتی برای تربیت کودکانی شاد

نکاتی برای تربیت کودکانی شاد

 


امروزه تربیت و پرورش کودکان بیش از هر زمان دیگری برای والدین اهمیت پیدا کرده است. دلیل آن نیز کاملا واضح است: پیشرفت تکنولوژی. اما نکته مهمی که در تربیت فرزندان وجود دارد، تربیت فرزندانی شاد است. شادی کودکان می تواند فواید بسیار زیادی برای عملکرد های فکری و رفتاری آن ها داشته باشد. بنابراین والدین باید محیطی شاد و صمیمی را در منزل به وجود بیاورند تا بتوانند کودکی شاد داشته باشند. اما این تنها نکته برای داشتن کودکانی شاد نیست. در این مقاله از وبسایت مهرناز امجدی، روانشناس کودک در شیراز، همراه باشید تا نکاتی برای تربیت کودکانی شاد را بررسی کنیم.

الگو باشید
اولین و مهم ترین نکته برای تربیت کودکانی شاد این است که خودتان شاد باشید تا فرزندتان از شما الگو بگیرد. سعی کنید دوستان شادی داشته باشید و زمانی را برای گردش با آن ها اختصاص دهید. سپس اوقات و لحظات شادی را برای کودک خود ایجاد کنید و با آن ها شوخ طبع باشید. در این صورت شادی و نشاط سر لوحه ی تمام فعالیت های کودک می شود.

یاد آوری به کودکان
شما باید به صورت مداوم به کودکان خود یاد آوری کنید که برای شما مهم هستند و شما به آن ها افتخار می کنید. این موضوع باعث می شود که آن ها شناخت و درک صحیحی از خود، توانایی ها و مهارت هایشان پیدا کنند. البته باید از بزرگنمایی بپرهیزید و فقط واقعیت ها را به آن ها بگویید. همچنین نباید اهمیت و قابل افتخار بودن آن ها را مشروط به چیزی کنید.

به فکر آینده نباشید
شما باید به فکر شاد و خوشحال کردن کودکان خود در اکنون توجه کنید. نباید بیش از حد به فکر آینده و موفقیت های تحصیلی و شغلی او باشید و تمام رفتارها و تربیت های شما تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد. اگر شما بتوانید کودکانی شاد و خوشحال پرورش دهید، خواهید دید که در درس و شغل خود در آینده نیز موفق خواهند بود.

بازی کنید
بازی کردن با کودکان و وقت گذراندن با آن ها بسیار مهم است. مخصوصا بازی هایی که به عملکرد های ذهنی و رفتاری کودک کمک می کند. همچنین بازی کودکان می تواند احساسات آن ها را نیز پرورش دهد. در هنگام بازی با کودکان قوانین و شرایط خاصی نگذارید و اجازه دهید کودک هر طور که دوست دارد بازی را انجام دهد.

داستان بخوانید
خواندن داستان برای کودکان بسیار مفید است و می تواند حس شادی و خوشحالی را در آن ها تقویت کند. سعی کنید بیش تر داستان های طنز را برای آن ها بخوانید و همچنین داستان را با تغییراتی در صدا و حالت های چهره تان اجرا کنید. این موضوع خلاقیت را در کودکان شما افزایش می دهد.

 

 

منبع : کلیک کنید

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۶:۳۵ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)