طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

معیارهای استخدام چیست؟

بدون شک همه ی ما حداقل یک بار در زندگی به دنبال کار بوده ایم و آگهی های استخدام را دنبال کرده ایم. و حتما می دانید که هر اداره، سازمان و یا شرکتی برای جذب نیروهای مورد نیاز خود معیار هایی را در نظر می گیرد. این فاکتور ها ممکن است در هر کدام از آن ها متفاوت باشد. اما آیا می دانید مهم ترین معیارهای استخدام چیست؟ معیار ها، شایستگی ها، قابلیت ها، ویژگی ها، شاخص ها و یا هر نام دیگری که روی آن می گذارند، موضوع این مقاله از وبسایت تندوتیز، مرجع درج آگهی استخدامی رایگان، می باشد. با ما همراه باشید.

خلاقیت از مهم ترین معیارهای استخدام
شاید عجیب به نظر برسد اگر بگوییم مهم ترین معیار برای استخدام، خلاقیت فردی است. چرا که احتمالا همه تصور می کنند تحصیلات و سابقه ی کاری از همه مهم تر است. البته این موضوع نسبی بوده و ممکن است برای یک سازمان مهم ترین باشد و برای سازمان دیگر نباشد. اما به هر حال خلاقیت و نوآوری می تواند در حل مشکلات سازمان بسیار کمک کننده باشد.

رابطه تجربه و استخدام
تجربه و سابقه ی کاری نیز یکی از مهم ترین معیار های استخدام است. بدیهی است که بیش تر سازمان ها به دنبال فردی هستند که از تجربه ی قبلی مشابه برخوردار باشد. چرا که سرعت عمل بیش تری دارد و خطا و اشتباه در کارش دیده نمی شود و یا بسیار کم است. همیشه متقاضیان با تجربه در اولویت استخدام هستند. پس تا می توانید تجربه کسب کنید، حتی با کارآموزی و کار کردن به صورت رایگان.


هوش و استعداد
به گفته وبسایت تندوتیز، درج آگهی رایگان در اینترنت، این ویژگی نیز یکی دیگر از مهم ترین شایستگی های استخدام است. افراد با هوش بهتر می توانند مسائل و مشکلات شرکت را مدیریت کنند. شاید فکر کنید افراد باهوش باید تحصیلات بالایی نیز داشته باشند. اما در واقع چنین نیست. یعنی هوش و تحصیلات ارتباطی با یکدیگر ندارند. شما می توانید در مدیریت کار ها بسیار هوشمندانه عمل کنید، در صورتی که از تحصیلات چندان بالایی برخوردار نیستید. وبر عکس آن نیز ممکن است اتفاق بیفتد. به این معنی که فردی با تحصیلات عالیه، نمی تواند در موقعیت های مختلف باهوش باشد.

معیارهای استخدام – انعطاف پذیری
انعطاف پذیری یعنی اینکه شما بتوانید خود را با موقعیت های مختلف وفق دهید. قوانین و دستورالعمل های هر شرکتی با شرکت دیگر متفاوت است و شما نباید انتظار داشته باشید همه جه از یک قانون تبعیت کنند. انعطاف پذیری در مسائل دیگری از جمله بهره گیری از نظرات و تجربیات همکاران، داشتن روحیه ی مشارکت و کار تیمی، هماهنگی با تغییرات، پذیرش شرایط متفاوت و نامطلوب و … نیز نمود پیدا می کند.

معیار استخدام مسئولیت پذیری
مسئولیت پذیری افراد برای جذب آن ها به عنوان نیروی کار بسیار مهم است. این معیار به این معناست که فرد باید در قبال وظایفی که به عهده ی وی گذاشته می شود، احساس مسئولیت داشته و به بهترین شکل ممکن آن ها را انجام دهد. همچنین در صورتی که اشتباهی رخ داد، پاسخگو باشد، عواقب آن را بپذیرد و نسبت به رفع آن تلاش نماید.

 

منبع: تندوتیز، درج آگهی ملک رایگان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۱:۵۳ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)