طراحي سايت طراحي سايت .

طراحي سايت

مدارك ثبت شركت تعاوني

مدارك ثبت شركت تعاوني

 

ثبت شركت تعاوني مانند هر شركت ديگري مراحل، مدارك، هزينه و قوانين مربوط به خود را دارد. قبل از اينكه به اين موارد در رابطه با ثبت شركت تعاوني بپردازيم كمي در مورد شركت تعاوني صحبت كرده و سپس به بررسي موارد مربوط به ثبت شركت تعاوني خواهيم پرداخت.

اكثر شركت ها مانند شركت سهامي خاص، شركت سهامي عام، شركت تضامني و … با هدف كسب سود و منفعت تشكيل مي گردند، در صورتي كه شركت تعاوني اگر چه زير مجموعه شركت هاي تجاري است اما اهداف ديگري را دنبال مي كند. هدف از تشكيل شركت تعاوني تامين نيازهاي شركاء و كمك به بهبود وضع اقتصادي، مادي و رفاه آنها از طريق تهيه مسكن، اخذ وام و … است. عمده فعاليت شركت تعاوني را توليد و توزيع تشكيل مي دهد.


در شركت تعاوني نيازي نيست كه ميزان سرمايه و سود همه اعضا يكسان باشد و هر عضو مي تواند به ميزان توانايي خود سرمايه وارد شركت نمايد. اما اين امر تاثيري در راي عضو نداشته و هر عضو بدون توجه به ميزان سرمايه داراي يك راي مي باشد و اين به معني اين است كه شركت تعاوني وابسته به سرمايه نبوده و اعضا مهم ترين عنصر در ثبت شركت تعاوني هستند.

ثبت شركت تعاوني روستايي
اخيرا ثبت شركت تعاوني روستايي بسيار رواج پيدا كرده است، چرا كه در بيشتر روستاها امكانات كمي وجود داشته و رفاه و شرايط مادي ساكنان آن وضعيت مناسبي ندارد. ثبت شركت تعاوني روستايي مانند ثبت شركت هاي تعاوني ديگر مي باشد با اين تفاوت كه بايد از اداره تعاون روستايي مجوز ثبت شركت تعاوني روستايي اخذ نماييد.

اعضاي شركت تعاوني روستايي ساكنان روستا هستند با اين شرط كه اعضا بايد اشخاص غير دولتي و غير وابسته باشند. همچنين اعضا نبايد در تعاوني مشابه ديگري عضويت داشته و داراي تابعيت ايراني باشند.

مراحل ثبت شركت تعاوني
براي ثبت شركت تعاوني بايد ابتدا موضوع فعاليت شركت را تعيين نماييد. موضوع فعاليت شركت تعاوني به سه دسته شركت تعاوني توليد، شركت تعاوني توزيع و شركت تعاوني مصرف تقسيم مي شود. همچنين نوع شركت از نظر عضويت نيز بايد مشخص گردد كه در دو نوع شركت تعاوني عام و شركت تعاوني خاص دسته بندي مي گردد. مرحله بعد انتخاب اعضاي شركت تعاوني است كه حداقل بايد 7 نفر باشد. پس از آن بايد درخواست تاسيس شركت تعاوني به همراه معرفي سه نفر هيات موسس را تكميل نموده و به اداره تعاون ارسال كرده تا مجوز ثبت شركت تعاوني را از اين اداره دريافت نماييد. پس از دريافت مجوز ثبت شركت تعاوني كه 1 ماه يا بيشتر طول مي كشد، اين مجوز را به همراه ديگر مدارك لازم جهت ثبت شركت تعاوني كه در بخش بعد توضيح خواهيم داد، به اداره ثبت شركت ها ارسال نماييد. و نهايتا پس از تاييد ثبت شركت تعاوني كه ممكن است 1 ماه زمان ببرد، آگهي ثبت شركت تعاوني در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران آماده و درج مي گردد.

حال مراحل ثبت شركت تعاوني را به طور خلاصه مرور مي كنيم:

تعيين موضوع فعاليت و نوع شركت تعاوني
انتخاب اعضاي شركت تعاوني (حداقل 7 نفر)
تكميل و ارسال درخواست ثبت شركت تعاوني به اداره تعاون شهرستان جهت اخذ مجوز ثبت شركت تعاوني
ارسال مجوز ثبت شركت تعاوني و مدارك مورد نياز ديگر به اداره ثبت شركت ها
درج آگهي ثبت شركت تعاوني در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران
مدارك ثبت شركت تعاوني
ثبت هر شركتي نياز به مدارك خاص خود دارد. براي ثبت شركت تعاوني نيز بايد مدارك مربوط به آن را آماده نماييد. مدارك مورد نياز براي ثبت شركت تعاوني كه در قانون بخش تعاوني تصويب شده به شرح زير مي باشد:

اساسنامه تصويب شده شركت تعاوني در اولين مجمع عمومي عادي در 4 نسخه
مجوز ثبت شركت تعاوني از اداره تعاون
مجوز ثبت شركت تعاوني از اداره كل يا اداره تعاون شهرستان مربوط
دعوت نامه تشكيل اولين مجمع عمومي عادي در 3 نسخه
صورتجلسه اولين مجمع عمومي عادي با موضوع تصويب اساسنامه و انتخاب اولين هيات مديره و بازرسان در 3 نسخه
صورتجلسه اولين جلسه هيات مديره با موضوع تعيين رئيس، نايب رئيس، مدير عامل، منشي هيات مديره و صاحبان امضاي مجاز به همراه مشخصات آنها
ليست اعضاي اولين هيات مديره، بازرسان و مدير عامل به همراه مشخصات آنها
ليست شركت كنندگان در اولين مجمع عمومي عادي به همراه امضاي آنها در 3 نسخه
ليست اعضاي تشكيل دهنده تعاوني به همراه مشخصات و آدرس آنها
رسيد پرداخت سرمايه شركت به صندوق تعاون طبق اساسنامه در 3 نسخه
هزينه ثبت شركت تعاوني
هزينه ثبت شركت تعاوني نسبت به ديگر شركت ها مناسب تر است، چرا كه هدف شركت تعاوني كسب سود نيست، بنابراين نياز به صرف هزينه هايي مانند حق ثبت، تمبر سهام و ماليات بر درآمد ندارد. البته هزينه هاي ديگري براي ثبت شركت تعاوني مانند هزينه تنظيم اساسنامه و اظهارنامه، هزينه درج آگهي در روزنامه رسمي، هزينه پلمپ دفاتر و … انجام مي شود.

براي استعلام هزينه ثبت شركت تعاوني در هوبا ثبت به صورت آني مي توانيد به بخش خدمات سايت مراجعه نموده و با انتخاب اطلاعات و كليك در چند مرحله هزينه ثبت شركت تعاوني را به صورت كاملا دقيق مشاهده كرده و سفارش آنلاين ثبت شركت تعاوني خود را به ثبت برسانيد.

سامانه ثبت شركت تعاوني
براي ثبت شركت تعاوني در اداره ثبت شركت ها بايد از طريق سامانه ثبت شركت تعاوني به آدرس irsherkat.ssaa.ir اقدام نماييد. اگر در هر مرحله از ثبت شركت تعاوني خود دچار مشكل شده و نياز به راهنمايي و مشاوره پيدا كرديد، مي توانيد با كارشناسان مجرب ما تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. هر چند بهترين كار اين است كه از ابتدا ثبت شركت تعاوني خود را به تيم حرفه اي هوبا ثبت بسپاريد كه در اسرع وقت و با قيمت مناسب ثبت شركت تعاوني را به انجام خواهد رساند.

سامانه هوشمند روزآمد و سرآمد هوبا، هرگونه ابهامي را در روند خدمات و هزينه‌ هاي ثبتي برطرف كرده است. اين سامانه هوشمند هم از طريق سايت و هم از طريق اپليكيشن در دسترس شماست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۳:۵۸ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)

مدارك لازم جهت ثبت شركت عمراني

مدارك لازم جهت ثبت شركت عمراني

 

امروزه با توسعه فرهنگ شهرنشيني و فراگير شدن سرمايه گذاري در بخش عمران، ثبت شركت عمراني نيز اهميت ويژه اي پيدا كرده است. ثبت شركت عمراني را مي توان در قالب هاي مختلفي مانند شركت عمراني مهندسين مشاور، شركت عمراني معماري و شهرسازي، شركت عمراني خدمات شهري، شركت عمراني راه سازي، شركت عمراني تاسيسات ساختمان، شركت عمراني فضاي سبز و زيباسازي شهري، شركت عمراني خدمات جاده اي و … به انجام رساند.


براي ثبت شركت عمراني نياز به اخذ مجوز از اداره يا ارگان خاصي نيست و به دو شكل شركت سهامي خاص و شركت با مسئوليت محدود قابل ثبت است. اما معمولا ثبت شركت عمراني را به صورت شركت سهامي خاص انجام مي دهند، چرا كه شركت سهامي خاص نسبت به شركت با مسئوليت محدود مزايايي دارد. اين مزايا شامل موارد زير هستند:

شركت سهامي خاص اعتبار بيشتري دارد.
تنها 35 درصد از سرمايه اوليه شركت بايد واريز گردد.
مدت زمان تصدي مديران هر دو سال يك بار و بازرسان هر يك سال يك بار بايد تمديد شود.
شركت عمراني چيست؟
شركت عمراني شركتي است كه در زمينه ساخت و ساز و با هدف آباد سازي و توسعه شهر، روستا، جاده و … فعاليت مي كند. شركت هاي عمراني با توجه به موضوع فعاليت خود انواع مختلفي دارند. از جمله موضوع فعاليت شركت هاي عمراني مي توان به مشاوره، طراحي، محاسبه و نظارت پروژه هاي عمراني در انواع پروژه هاي سنگي، آجري، فلزي، بتني و … اشاره كرد. همچنين موارد زير نيز بخشي از موضوع فعاليت هاي شركت عمراني مي باشند:

آسفالت كشي
نقشه كشي
خط كشي
تونل سازي
شن ريزي
خاك ريزي
خاك برداري
سد سازي
پل سازي
راه سازي
نوسازي بافت هاي فرسوده
ساخت شهرك هاي مسكوني، تجاري و اداري
ساخت راه آهن، مترو، باند فرودگاه
و …
مراحل ثبت شركت عمراني
براي ثبت هر نوع شركتي ابتدا بايد اطلاعات آن شركت را مشخص كنيد. جهت ثبت شركت عمراني نيز در اولين مرحله بايد اطلاعاتي نظير نام شركت، موضوع فعاليت شركت، اعضاي شركت، ميزان سرمايه، مدت فعاليت شركت، مركز و شعب شركت در صورت وجود و وظايف و اختيارات مديران را تعيين نماييد. بعد از جمع آوري اين اطلاعات نوبت به جمع آوري مدارك مورد نياز براي ثبت شركت عمراني مي رسد كه در بخش هاي بعد اين مدارك را معرفي خواهيم كرد. پس از آن به سايت اداره ثبت شركت ها مراجعه نموده و اطلاعات خواسته شده در اين سايت را طبق اطلاعات موجود از مرحله قبل تكميل كرده و مدارك را نيز بارگذاري مي كنيد. ارسال مدارك از طريق پست نيز در مرحله بعد بايد انجام شود. پس از تاييد مدارك نوبت مراجعه حضوري به اداره ثبت شركت جهت تطبيق مدارك و مهر و امضاي پرونده است. در آخر نيز آگهي ثبت شركت عمراني در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران درج شده و مراحل ثبت شركت عمراني به اتمام مي رسد.

پس ثبت شركت عمراني داراي 6 مرحله زير مي باشد:

جمع آوري اطلاعاتي از قبيل نام شركت، موضوع فعاليت شركت، اعضاي شركت، ميزان سرمايه، مدت فعاليت شركت، مركز و شعب شركت در صورت وجود، وظايف و اختيارات مديران شركت و …
تهيه مدارك مورد نياز جهت ثبت شركت عمراني
مراجعه به سامانه ثبت شركتها و تكميل اطلاعات و بارگذاري مدارك
ارسال پستي مدارك به اداره ثبت شركت ها
مراجعه حضوري به اداره ثبت شركتها جهت تطبيق مدارك و مهر و امضاي پرونده
چاپ آگهي ثبت شركت عمراني در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران
مدارك لازم جهت ثبت شركت عمراني
همانطور كه گفتيم ثبت شركت عمراني به دو صورت شركت سهامي خاص و شركت با مسئوليت محدود امكانپذير است. در زير مدارك لازم براي ثبت شركت عمراني در هر دو شكل را آورده ايم.

مدارك لازم جهت ثبت شركت عمراني سهامي خاص:

كپي مدارك شناسايي تمام اعضاي شركت
اساسنامه شركت با امضاي تمام اعضا در 2 نسخه
اظهارنامه شركت با امضاي تمام اعضا در 2 نسخه
صورتجلسه مجمع عمومي موسسين با امضاي حاضرين در مجمع عمومي در 2 نسخه
صورتجلسه هيات مديره با امضاي اعضاي هيات مديره در 2 نسخه
گواهي بانك مبني بر سپرده گذاري 35 درصد از سرمايه اوليه شركت
امضاي اقرار نامه مبني بر عدم اشتغال هيات مديره و بازرسان به مشاغل دولتي
مجوز فعاليت در صورت نياز
وكالتنامه در صورت داشتن وكيل
تقويم نامه كارشناس رسمي دادگستري در صورت سرمايه غير نقدي شركت
ثبت شركت عمراني با مسئوليت محدود شرايط ديگري متفاوت از شركت عمراني سهامي خاص دارد كه اين شرايط شامل وجود حداقل 2 نفر عضو، حداقل 1.000.000 ريال سرمايه اوليه و تعهد و پرداخت كل سرمايه مي باشد. مدارك لازم جهت ثبت شركت عمراني با مسئوليت محدود نيز به شرح زير است:

كپي مدارك شناسايي تمام اعضاي شركت
مجوز فعاليت در صورت نياز
وكالتنامه در صورت داشتن وكيل
امضاي اقرارنامه مبني بر عدم اشتغال به مشاغل دولتي
تقاضانامه ثبت شركت در 2 نسخه
شركتنامه رسمي در 2 نسخه
اساسنامه شركت در 2 نسخه
صورتجلسه مجمع عمومي موسسين با امضاي حاضرين در مجمع عمومي در 2 نسخه
صورتجلسه هيات مديره با امضاي اعضاي هيات مديره در 2 نسخه
سامانه ثبت شركت عمراني
سامانه ثبت شركت عمراني نيز آدرسirsherkat.ssaa.ir مي باشد كه با مراجعه به آن و تكميل اطلاعات خواسته شده مي توانيد شركت عمراني خود را به ثبت برسانيد. ثبت شركت عمراني در سامانه ثبت شركتها داراي مراحل متعدد و پيچيدگي هايي است كه پيشنهاد مي شود اگر با آن آشنايي نداريد، اين كار را به هوبا ثبت بسپاريد. هوبا ثبت خدمات آنلاين ثبت شركت عمراني را با شفافيت در روند كار، در كمترين زمان ممكن و در هر نقطه از كشور عزيزمان ارائه مي دهد.

هزينه ثبت شركت عمراني
براي اطلاع از هزينه ثبت شركت عمراني مي توانيد به صورت آنلاين در سايت هوبا ثبت به بخش خدمات مراجعه نموده و بعد از طي كردن مراحل خواسته شده با چند كليك از هزينه آن مطلع شويد و سفارش ثبت شركت عمراني خود را نيز به صورت آنلاين ثبت نماييد.

هوبا ثبت

استعلام آنلاين قيمت قطعي و نهايي پيش از سفارش كار

پيمودن مسير صاف و شفاف بدون نياز به اطلاعات ثبتي، حتي بدون نياز به تايپ كردن، فقط با انتخاب حالت ‌هاي پيش ‌بيني ‌شده

اقدام به سفارش از هر جا حتي از دورترين شهرها

و مشاهده روند كار از نزديك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۲:۵۷ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)

ثبت شركت و برند هوبا

ثبت شركت و برند هوبا


با نمايش قطعي قيمت (و سه روز ضمانت استرداد وجه براي سفارش آنلاين)

پرونده‌ها در دسـترس، پيشرفت كار در ديـدرس

سامانه هوشمند روزآمد و سرآمد هوبا، هرگونه ابهامي را كه در روند خدمات و هزينه‌هاي ثبتي‌ هست، برطرف كرده است. اين سامانه هوشمند هم از طريق سايت و هم از طريق اپليكيشن در دسترس شماست. دانلود اپليكيشن راحت هوبا، پيگيري و مشاهده روند كار را هرچه راحت‌تر مي‌كند

دريافت از  ورود به سامانه هوشمند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۰:۵۵ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)