طراحي سايت طراحي سايت .

طراحي سايت

نكاتي براي تربيت كودكاني شاد

نكاتي براي تربيت كودكاني شاد

 


امروزه تربيت و پرورش كودكان بيش از هر زمان ديگري براي والدين اهميت پيدا كرده است. دليل آن نيز كاملا واضح است: پيشرفت تكنولوژي. اما نكته مهمي كه در تربيت فرزندان وجود دارد، تربيت فرزنداني شاد است. شادي كودكان مي تواند فوايد بسيار زيادي براي عملكرد هاي فكري و رفتاري آن ها داشته باشد. بنابراين والدين بايد محيطي شاد و صميمي را در منزل به وجود بياورند تا بتوانند كودكي شاد داشته باشند. اما اين تنها نكته براي داشتن كودكاني شاد نيست. در اين مقاله از وبسايت مهرناز امجدي، روانشناس كودك در شيراز، همراه باشيد تا نكاتي براي تربيت كودكاني شاد را بررسي كنيم.

الگو باشيد
اولين و مهم ترين نكته براي تربيت كودكاني شاد اين است كه خودتان شاد باشيد تا فرزندتان از شما الگو بگيرد. سعي كنيد دوستان شادي داشته باشيد و زماني را براي گردش با آن ها اختصاص دهيد. سپس اوقات و لحظات شادي را براي كودك خود ايجاد كنيد و با آن ها شوخ طبع باشيد. در اين صورت شادي و نشاط سر لوحه ي تمام فعاليت هاي كودك مي شود.

ياد آوري به كودكان
شما بايد به صورت مداوم به كودكان خود ياد آوري كنيد كه براي شما مهم هستند و شما به آن ها افتخار مي كنيد. اين موضوع باعث مي شود كه آن ها شناخت و درك صحيحي از خود، توانايي ها و مهارت هايشان پيدا كنند. البته بايد از بزرگنمايي بپرهيزيد و فقط واقعيت ها را به آن ها بگوييد. همچنين نبايد اهميت و قابل افتخار بودن آن ها را مشروط به چيزي كنيد.

به فكر آينده نباشيد
شما بايد به فكر شاد و خوشحال كردن كودكان خود در اكنون توجه كنيد. نبايد بيش از حد به فكر آينده و موفقيت هاي تحصيلي و شغلي او باشيد و تمام رفتارها و تربيت هاي شما تحت تاثير اين موضوع قرار بگيرد. اگر شما بتوانيد كودكاني شاد و خوشحال پرورش دهيد، خواهيد ديد كه در درس و شغل خود در آينده نيز موفق خواهند بود.

بازي كنيد
بازي كردن با كودكان و وقت گذراندن با آن ها بسيار مهم است. مخصوصا بازي هايي كه به عملكرد هاي ذهني و رفتاري كودك كمك مي كند. همچنين بازي كودكان مي تواند احساسات آن ها را نيز پرورش دهد. در هنگام بازي با كودكان قوانين و شرايط خاصي نگذاريد و اجازه دهيد كودك هر طور كه دوست دارد بازي را انجام دهد.

داستان بخوانيد
خواندن داستان براي كودكان بسيار مفيد است و مي تواند حس شادي و خوشحالي را در آن ها تقويت كند. سعي كنيد بيش تر داستان هاي طنز را براي آن ها بخوانيد و همچنين داستان را با تغييراتي در صدا و حالت هاي چهره تان اجرا كنيد. اين موضوع خلاقيت را در كودكان شما افزايش مي دهد.

 

 

منبع : كليك كنيد

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۶:۳۵ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)