طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

مواد مخدر و قوانین آن

 مواد مخدر و قوانین آن


 
مواد مخدر به انواع موادشیمیایی، گیاهی یا طبیعی که انسان را از حالت طبیعی خارج کرده و حس وابستگی در فرد ایجاد می کند می گویند. اثرات زیان باری که مواد مخدر بر روی ذهن و جسم انسان میگذارد گاهی غیرقابل جبران و خانمان سوز است. علاوه بر آسیب های جسمی که فرد به بدن خود وارد می کند مصرف و یا توزیع مواد مخدر اثزات بسیار بدتری نیز روی جامعه خواهد گذاشت. به همین دلایل در کشور ایران کشت، تولید، خرید و فروش مواد مخدر جرم محسوب شده و مجازات آن در انواع مواد مخدر متفاوت محاسبه می شود.

برای مبارزه با شیوع روزافزون مصرف مواد مخدر در ایران قوانین و مقررات بسیاری در قانون اساسی وضع شده است که در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

به طور کلی کشت مواد مخدر سنتی و یا تولید، خرید، فروش، نگهداری، استعمال و صادرکردن هر گونه مواد مخدر صنعتی و سنتی که غیردارویی هستند جرم محسوب می شود. هم چنین فراهم نمودن مکانی برای استعمال، نگهداری یا خرید و فروش لوازم ساخت مواد مخدر، جاسازکردن مواد در مکانی برای متهم کردن دیگران و فراری یا مخفی کردن مجرم موادمخدر همه جزو اعمالی اند که جرم محسوب شده و طبق قوانین مجازات مربوط به هریک متفاوت است.

 

 

 

متاسفانه در عصر امروزی تولید و تهیه و پخش انواع مخدر بسیار کار آسانی شده است. با شیوع روز افزون این بلای خانمان سوز میان جوانان جامعه اهمیت مجازات برای این گونه افراد برای جلوگیری از ادامه ی اغفال و یا مصرف مواد مخدر نیز بیشتر می شود.

مجازات مواد مخدر
همان طور که پیش تر در مقاله ذکر کردیم کمک کردن یا فراهم نمودن زمینه برای مصرف و یا تولید و عرضه ی مواد مخدر نیز جرمی سنگین محسوب می شود تا آن جا که گاهی ممکن است حکم اعدام برای چنین افرادی صادر شود.

گاهی ممکن است فرد گرفتار شده در دام اعتیاد و یا هرگونه جرم مرتبط با مواد مخدر، شخص بی گناهی باشد که به صورت ناخواسته در این راه گرفتار شده است. هم چنین در مواردی که مجرم اقدام به همکاری با نیروهای انتظامی قانون کند و باعث کشف شبکه های مواد مخدر شود و یا با اثبات پشیمانی متهم و انجام اعمالی در جهت جبران زیان با کمک وکیل موادمخدر می تواند شامل تخفیف در مجازات وی شود.

میزان محاکمه ی برای جرم حمل و تولید مواد  مخدر به نسبت نوع و مقدار مواد مخدر مربوطه محاسبه می شود ولی به طور کلی مجازات این جرم جریمه ی نقدی و شلاق و در نهایت اعدام می باشد. البته در ماده ی چهل  یک قانون مبارزه با مواد مخدر تعیین شده که به قوه قضاییه اجازه داده شده است که مجرمان را به جای زندان در اردوگاه های خاص نگهداری نمایند.

برای تخفیف و دفاع از محاکمه ی مجازات قاچاق، نگهداری و بقیه ی جرایم مرتبط با مواد مخدر داشتن یک وکیل حقوقی خوب در شیراز بسیار مهم و کارآمد است. با انتخاب درست وکیل مواد مخدر قدمی در حفظ وافزایش سلامت مجرم و بازگرداندن وی به آغوش خانواده برداشته می شود. یک وکیل خوب در شیراز باید با همه ی قوانین مربوطه در این زمینه آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند از موکل خود به نحو احسن دفاع نموده و بازگشت آبرومندانه ی موکل خود را به جامعه تضمین نماید.

 

جهت اخذ مشاوره حقوقی در شیراز از وکیل شیراز با شماره 09356364445 تماس حاصل نمایید.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۶:۱۶ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)