طراحی سایت طراحی سایت .

طراحی سایت

سیلر چیست

سیلر چیست؟
 

 

بدون شک همه ی ما از دوران کودکی خود به رنگ آمیزی علاقه داشته ایم. به طوری که پدر و مادرمان کتاب های رنگ آمیزی برای ما تهیه می کردند. حتی دیوار های منزل و یا هر سطح دیگری را که می دیدم رنگ می کردیم. اما اکنون که بزرگ تر شده ایم، با حرفه های مختلفی آشنا شدیم که رنگ کردن در آن ها حرف اول را می زند. مثلا نقاشی روی بوم، نقاشی روی دیوار، نقاشی ساختمان، نقاشی چوب، رزین کاری و ... . در بسیاری از این کار ها سیلر بسیار کاربرد دارد. اما سیلر چیست؟ در این مقاله از وبسایت شرکت پارتاکنا رزین همراه باشید تا با این ماده ی پر کاربرد آشنا شویم.

 

 

 

معرفی سیلر
سیلر ماده ای است که به عنوان یک پرایمر رنگ از آن استفاده می شود. در واقع بتونه ای مایع و بی رنگ است که با چشم غیر مسلح قابل دیده شدن نیست. مواد اولیه ای که برای ساخت آن استفاده می شود شامل مواد شیمیایی زیر هستند:

زینک استئارات روی
رزین سویدا ویل سؤیا
رزین نیترو سلولز (لاک نیترو سلولز)
حلال وایلن بوتیل استات
اولین ماده یعنی زینک استئارات روی گران قیمت است و به همین دلیل نیز برخی از شرکت های به جای آن از کربنات کلسیم استفاده می کنند. کربنات کلسیم ماده ی ضعیفی است و موجب ایجاد شکستگی و پوسیدگی محصول بعد از مدت کوتاهی می شود. این ماده در بسته بندی هایی 1، 4 و 20 کیلویی در بازار موجود می باشد.

 

کاربرد سیلر چیست؟
اکنون که با سیلر و مواد تشکیل دهنده ی آن آشنا شدیم، سوال پیش می آید که کاربرد آن چیست؟ همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، سیلر در رنگ آمیزی انواع سطوح کاربرد دارد. البته منظور این نیست که با آن می توان سطوح را رنگ کرد. بلکه به این معنی است که پیش از رنگ آمیزی سطوح از آن استفاده می شود. در واقع سیلر به عنوان لایه آستر عمل می کند. ابتدا سطح مورد نظر و درز ها و سوراخ های آن را با استفاده از سیلر پر کرده و سپس به رنگ آمیزی آن اقدام می کنند.

استفاده از سیلر قبل از رنگ کاری باعث می شود که درز ها کاملا گرفته شود، رنگ یکدست و تمیز انجام شود و رنگ بهتر به سطوح بچسبد. سیلر را باید به همراه تینر مورد استفاده قرار داد. در واقع تینر حلال آن است. معمولا برای رنگ آمیزی سطوح گچی، بتنی، آجری، فلزی، چوبی و ... می توان از سیلر استفاده کرد.

 

نحوه استفاده از سیلر
برای استفاده از سیلر به کاردک، قلم مو، غلتک و پیستوله نیاز دارید. اما قبل از آن باید اقداماتی را انجام دهید و سطح مورد نظر را برای سیلر زدن آماده کنید.

معمولا سیلر را به شکل زیر مورد استفاده قرار می دهند:

24 ساعت قبل از سیلر زدن سطح مورد نظر را از هر گونه آلودگی کاملا تمیز نمایید.
سوراخ های موجود روی سطح را 2 ساعت قبل از شروع سیلر زدن پر کنید.
به آرامی سطح را سمباده بکشید تا یکدست شود.
بعد از سمباده کشی، با یک دستمال نم دار سطح را تمیز کنید.
سیلر را با تینر مورد نظرتان مخلوط نموده و با غلتک، قلم مو و پیستوله روی سطح بزنید.
صبر کنید تا سیلر کاملا خشک شود و سپس دوباره آن را سمباده بکشید.
اکنون سطح مورد نظر آماده شده و می توانید رنگ آمیزی را شروع کنید.

شرکت پلیمر رزین

محصولات ما : خرید هاردنر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۷:۴۰ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)